pondělí 6. března 2017

6 důvodů, proč vyhlížet jaro!

KRÁSNÝ DOBRÝ DEN
Konec zimy pro mě vždy znamená spoustu trápení. Mám zimu ráda, obdivuji vločky, každou z nich, protože každá je mistrovským dílem a zaslouží si být obdivována. 
Ale... poslední zásoby Slunce z mého těla pomalu, ale jistě, vyprchávají. A je to opravdu znát. Jak sluneční teplo postupně mizí, nálada chladne, jsem unavenější a vydatný spánek se stává luxusem. Tudíž si nynější letmé záchvěvy jara náležitě užívám. 
Přemýšlela jsem nad důležitostí Slunce nejen pro naši Zemi, ale i pro nás samotné. Při pátrání jsem narazila na pár zajímavých informací...
Tak proč je pro nás Slunce tak důležité? 


1. kardiovaskulární systém - slunce zahřívá kůži a tak zvyšuje krevní oběh, cévy a kapiláry se rozšíří a díky tomu může klesnout příliš vysoký tlak

2. snižení stresu - zvýší se využití kyslíku tkáněmi a tak dochází k lepšímu využití energie, to následně odstraňuje celkovou únavu

3. snižení hladiny cholesterolu a stabilizace hladiny cukru v krvi - slunce dokáže měnit cholesterol a ergosterol nalézající se v tukových žlázách pod kůží na vitamin D. Vitamín D je navíc důležitý pro absorpci vápníku do kostí. Pro minimální denní dávku vitamínu D potřebujeme 10-15 minut pobytu na slunci denně.

4. ničení baktérií - imunitní systém se opalováním posiluje - Po pobytu na slunci se zvýší množství i aktivita bílých krvinek, a to až na dobu tří týdnů

5. zvýšení produkce protilátek - ničení virů, zastavení jejich množení

6. omezení problémů s nespavostí - zvýší se produkce hormonu melatoninu, který zřejmě pomáhá regulovat spánek

Snad už se potřebné dávky slunečních paprsku brzy dočkáme. 
Mějte se krásně
Vaše Katka A.

💙🌞


Informace k tomuto článku jsem našla na stránkách Životní energie.

1 komentář:

  1. Už teď se snažím chytit každičký paprsek. Strašně mi ta letošní zima vzala energii

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš komentář :)