úterý 16. února 2016

Darování krve.. Proč?

Dobrý den,
omlouvám se za chybějící výklad karet, ale během týdne se stalo spoustu nečekaných věcí, které mě silně zasáhly. Mé myšlenky jsou plné nepříjemných emocí a nechci, aby byl výklad jimi nějak ovlivněný. Proto tento týden není a omlouvám se za to.

Včerejší den se ovšem mimo jiné nesl v duchu dobrého skutku. Vydala jsem se spolu s přítelem a kamarádkou se podělit o část sebe a možná tak někomu zachránit život.
 Počáteční nervozita se změnila na dobrý pocit, mise splněna.. :)




Setkala jsem se s otázkami: ,,Proč jdeš darovat?" Já osobně chodím darovat do nemocnice, kde se za darování nedostávají žádné peníze. Jediné co za to ,,získáte" je den volna na odpočinek. Půl litru je přeji jenom půl litru a je to znát. Naneštěstí patřím klidem, kterým se během odběru dělá špatně, ale i tak mi to stojí za to.
Tak proč to vlastně dělám?

                                 
1. Jé možné, že budu sama potřebovat někdy v budoucnu krev, při úrazu, operaci.. a v té chvíli budu vděčná člověku, který se rozhodl pomoci a podílel se tak na záchraně mého života. Tak proč bych nepomohla já?

2. Dobrý pocit, který vás naplní. :)

3. Máte své zdraví pod kontrolou, vaše krev projde testy, prevence je zde výhodou.

4. V případě odběru bez zisku peněžní odměny, si ho můžete vy i váš zaměstnavatel odečíst z daní.

5. Den volna.. ;)

                                   

Není to žádná věda, jde to rychle, samotný odběr trvá kolem 4 minut. Netuším, jak to probíhá v jiných nemocnicích, ale v uherskohradišťské nemocnici dostane po odběru občerstvení plus nějakou tatranku a vitamíny od vaší pojišťovny. Kromě toho, že ten den nesmíte nic dělat a jste unavení, to váš život nijak neovlivní.
Pokud to vaše zdraví dovolí, splňujete podmínky a seberete odvahu, nebojte se to zkusit!  Můžete tím někomu zachránit život.. :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář :)